Tuesday, 2 July 2013

Muhammad Izz Ar-Rayyan ~ 11 Bulan

30 Jun lepas genap usia Izz 11 bulan dan selama itu juga Izz mendapat khasiat susu ibu sepenuhnya.Fuhhh...rasa macam dah berjaya sangat-sangat sebab Dania dulu masa dalam pantang lagi ibu dan surrender.Al-maklumler takde pengalaman dan ketika itu teramatlah cetek ilmu breastfeeding lagi.Bila Dania nangis dan susu pun macam segan-segan nak keluar terus suruh asben pergi cari fm.Tapi saya tetap mixed fm dgn susu ibu yer.Dapatlah juga Dania merasa susu ibu selama 11 bulan.


Perkembangan Izz di usia 11 bulan nie.Masih belum pandai berjalan lagi.Baru belajar meniti di tepi sofa dan meja.Berdiri lepas tangan dah kira pro dah tapi adakalanya jatuh juga.Gigi nak masuk 6 batang.Masih makan bubur nasi cuma teksturnya taklah hancur sangat.Pandai angkat tangan bila kita sebut "bye-bye".Pantang nampak kucing terus excited.Kalau nangis, tunjuk kucing terus diam.Nasib baik jiran belakang rumah nie bela banyak kucing.


Paling suka kacau kakak.Pantang nampak kakak pegang buku atau apa benda sekalipun sure dia datang nak rampas.Bagilah benda yang sama sekalipun, yang ada di tangan kakak juga dia nak rampas.Hai lah adek, kecik-kecik dah pandai menyakat nie.Tapi tiap kali nampak kakak balik sekolah, dialah yg paling excited.Punyalah suka nampak muka kakak dia, senyum sampai telinga.


Okeylah..meh layan gambar-gambar perkembangan Izz yer.Ibunya dah tak larat nak menaip nie.















































 Akhirnya...berjaya juga snap pic gigi dia (walaupun pic agak blur).Inipun waktu suap Izz makan.Hihihi...siap ada nasi kat tepi mulut lagi.











4 comments:

  1. Jap je da nk stahun kan
    Hehe.wat majlis buka puasa x taun ni smpena izz stahun nti.. :)

    Encem izz ;)

    ReplyDelete
  2. salam perkenalan..
    subhanallah,comel Izz ar-Rayyan..
    semoaga membesar menjadi anak yang soleh! ;)

    ReplyDelete
  3. Amboii cerdik & ncemnyer izz ...gegettt dierr....hehehe
    siap tlg ibu kemas rumah lg ye....
    xlme lg smbut burpday...
    Salam Ramadhan Yana....

    ReplyDelete
  4. Ololoo.....shomell nye dier.... siapp tlg ibu 'kemas' rumah lg....
    Slmt bpuasa yana.....

    ReplyDelete